FAQ
Hoe geef ik een nieuw echtpaar een eigen PE-nummer?
Als twee van uw leden uit bestaande pastorale eenheden in het huwelijk treden, zult u ze meestal als nieuwe, aparte pastorale eenheid willen zien, en dus een eigen PE-nummer geven. Er zijn in principe twee gevallen: ofwel beiden komen uit een ...
Hoe deel ik grootboeken, kostenplaatsen en jaarverslagrubrieken in?
In OVAS Connect worden grootboeken, kostenplaatsen, herkomsten en jaarverslagrubrieken ingedeeld in twee niveaus: 1. Hoofdgrootboek (vetgedrukt): Hierop wordt niet direct geboekt. 2. Onder-grootboeken: Dit zijn de subcategorieën waarop daadwerkelijk ...
Hoe e-mail ik een factuur?
Individuele factuur verzenden: 1. Ga naar Boekhouding en open het Verkoopboek. 2. Selecteer de factuur die u per e-mail wilt versturen. 3. Klik op Factuur / E-mail factuur. 4. Controleer de bijlage indien nodig. 5. Selecteer een sjabloon voor de ...
Hoe maak ik een verkoopfactuur?
Hier is een verbeterde en duidelijkere versie van de instructie: Hoe maak ik een verkoopfactuur? 1. Ga naar Boekhouding. 2. Selecteer het juiste boekjaar. 3. Klik op Verkoopboek en daarna op Toevoegen. Factuurgegevens invoeren • Het factuurnummer ...
Hoe boek ik betalingsverschillen?
Wanneer een betaling niet exact overeenkomt met het factuurbedrag, dient u het verschil op een verschillenrekening te boeken. 1. Controleer de betaling Rechts bovenaan ziet u de betaling. In de regel staat het correcte factuurbedrag, en onderaan ...
Hoe boek ik inkoop- en verkoopfacturen af?
Na het inlezen van de bankmutaties ontvangt u een melding met het aantal ingelezen regels en het totaalbedrag. Connect controleert automatisch of de mutaties direct verwerkt kunnen worden. • Correct verwerkte regels worden zwart weergegeven. • Regels ...
Een nieuwe gebruiker aanmaken in OVAS
Om een nieuwe gebruiker aan te maken in de administratie, volgt u deze stappen: Stap 1: Ga naar de gebruikersinstellingen 1. Navigeer naar Beheer → Instellingen → Gebruikers. 2. Klik op Gebruiker toevoegen. Stap 2: Gebruikersgegevens invullen In het ...
Hoe maak ik een selectie met de selecties tool
Bij Selecties kunt u een selectie maken vanuit het relatie bestand: – Via het tabblad Velden kunt u de velden selecteren die u getoond wilt hebben. – Sleep de velden die u wilt gebruiken van Beschikbare velden naar Uitvoer velden. – Bij Uitvoer ...
Wanneer worden mijn incasso’s uitgevoerd? Kan ik die datum ook wijzigen?
Wanneer incasso’s worden uitgevoerd hangt ervan af of u achteraf of vooraf incasseert, en of u via uw eigen bank, of via een tussenpersoon als Buckaroo of MultiSafepay. Buckaroo en MultiSafepay houden hun eigen regels aan. Bovendien betalen zij niet ...
Kan ik een relatie verwijderen waar een boeking aan hangt?
U kunt een relatie waar nog boekingen aan hangen niet verwijderen. In dit geval gaat de fiscale wetgeving boven de AVG. U moet gegevens van relaties verwijderen als die daar om vragen, behalve als u kunt aantonen dat u die gegevens werkelijk nodig ...
Ik krijg veel dubbele relaties in mijn selecties. Kan ik die samenvoegen?
Als u bijvoorbeeld een giftenoverzicht opvraagt, en u hebt veel relaties die meerdere (bijvoorbeeld periodieke) giften hebben gedaan, dan kan u veel schijnbaar dubbele regels in uw overzicht krijgen. De eenvoudigste oplossing is dan om uw rapport te ...
Kan ik een overzicht krijgen van relaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen?
U kunt een lijst genereren van al uw relaties die aan meer gecompliceerde voorwaarden voldoen door middel van de optie Selecties. U kunt daarbij denken aan „alle niet-actieve relaties die een postcode hebben tussen 8300 en 8324”, maar ook aan ...
Ik heb een relatie dubbel in het systeem zitten. Kan ik deze relaties samenvoegen?
U kunt relaties samenvoegen. OVAS Connect zal proberen zo veel mogelijk gegevens te behouden, maar dubbele gegevens kunnen verloren gaan. U zult dus moeten kiezen welke relatie uw eigenlijke relatie is. De gegevens van deze relatie worden in ieder ...
Betaallink en/of QR code toevoegen aan uw factuur
Als u uw facturen per e-mail verstuurt, kunt u een betaallink en/of QR code toevoegen. Uw debiteur klikt op de link of scant de QR code, en komt terecht op een webpagina waar uw factuur direct via iDeal kan betalen. Om van deze functie gebruik te ...
De saldi in het kasboek kloppen niet, hoe komt dit?
In het kasboek wordt het saldo bepaald op basis van de boekingsdatum. Als er dan geboekt wordt in niet juiste datums, dan is het saldo daaraan aangepast. Dat hoort ook zo in de kas. Vergelijk het maar met uw portemonnee. Daar geldt het zelfde voor.
Hoe werkt Scan en herken
Om de Scan en Herken-functie in te schakelen, gaat u naar het beheer. Klik op Boekhouding en selecteer het tabblad Instellingen. Bij het kopje Scan en Herken, vindt u drie opties om aan te vinken. Scan en Herken actief, factuurregels overnemen en ...
Wie kan mijn gebruikers inzien en wijzigen (en hoe)?
Klant- en administratiebeheerders kunnen het gebruikersoverzicht inzien. Een klantbeheerder kan hier de gegevens van alle gebruikers wijzigen, en nieuwe gebruikers en administratiebeheerders toevoegen. Administratiebeheerders kunnen hetzelfde doen, ...
Na een update werkt Connect niet meer goed
Als u, na een update aan het pakket, vreemde resultaten of geen gegevens in Connect ziet, kan het zijn dat uw browser oude onderdelen van de code nog in zijn cache (oftewel “gebufferde webinhoud”) bewaart. Onder normale omstandigheden is dat een ...
Hoe zijn mijn gegevens beveiligd?
Uw administratiegegevens worden zorgvuldig opgeslagen bij een gecertificeerde hostingprovider. De datacentra waarvan gebruik wordt gemaakt staan onder zeer strenge bewaking en zijn geheel beveiligd tegen calamiteiten. Van alle data wordt gedurende de ...