Na een update werkt Connect niet meer goed

Na een update werkt Connect niet meer goed

Als u, na een update aan het pakket, vreemde resultaten of geen gegevens in Connect ziet, kan het zijn dat uw browser oude onderdelen van de code nog in zijn cache (oftewel “gebufferde webinhoud”) bewaart. Onder normale omstandigheden is dat een goede zaak, die zowel Connect als andere websites sneller maakt, maar na een update zou juist de nieuwe code wel moeten worden geladen, en zit de cache dus in de weg.

Hier kunt u twee dingen aan doen, het tweede wat ingrijpender dan het eerste.

Geforceerd herladen

U kunt uw browser vragen de pagina te herladen, en daarbij de cache te negeren. De toetscombinatie hiervan hangt af van uw browser en computersysteem:

Firefox, OperaControl + F5
Chrome – WindowsShift + F5
Chrome – Apple⌘ + Shift + r

Cache leegmaken

Lost herladen het probleem niet op, dan raden wij aan de cache leeg te maken. De eerste keer daarna zal Connect iets langzamer zijn, totdat de relevante bestanden, nu in de nieuwe versie, weer in de cache geladen zijn. Ook dit hangt af van uw browser.

Firefox

  • Druk op Control + Shift + Delete.
  • Kies bij Te wissen tijdsperiode: Alles.
  • Zet alle vinkjes uit, behalve die voor Buffer; die moet aan blijven staan.
  • Klik op de knop Nu wissen.

Chrome, Opera

  • Druk op Control + Shift + Delete.
  • Kies bij Periode: Altijd.
  • Zet de vinkjes voor Door geschiedenis browsen en Cookies andere websitegegevens uit, maar laat die voor Tijdelijk opgeslagen afbeeldingen en bestanden aan staan.
  • Klik op de knop Gegevens wissen.

Edge

Druk op Control + Shift + Delete.

Zet alle vinkjes uit, behalve die voor Gegevens en bestanden in de cache; die moet aan blijven staan.

Klik op de knop Wissen.

Neem contact op

Werkt ook dat niet, dan kan er iets anders aan de hand zijn. Neem dan contact op met OVAS.

    • Related Articles

    • Kan ik een relatie verwijderen waar een boeking aan hangt?

      U kunt een relatie waar nog boekingen aan hangen niet verwijderen. In dit geval gaat de fiscale wetgeving boven de AVG. U moet gegevens van relaties verwijderen als die daar om vragen, behalve als u kunt aantonen dat u die gegevens werkelijk nodig ...
    • Hoe werkt Scan en herken

      Om de Scan en Herken-functie in te schakelen, gaat u naar het beheer. Klik op Boekhouding en selecteer het tabblad Instellingen. Bij het kopje Scan en Herken, vindt u drie opties om aan te vinken. Scan en Herken actief, factuurregels overnemen en ...
    • Kan ik een overzicht krijgen van relaties die aan bepaalde voorwaarden voldoen?

      U kunt een lijst genereren van al uw relaties die aan meer gecompliceerde voorwaarden voldoen door middel van de optie Selecties. U kunt daarbij denken aan „alle niet-actieve relaties die een postcode hebben tussen 8300 en 8324”, maar ook aan ...
    • Ik heb een relatie dubbel in het systeem zitten. Kan ik deze relaties samenvoegen?

      U kunt relaties samenvoegen. OVAS Connect zal proberen zo veel mogelijk gegevens te behouden, maar dubbele gegevens kunnen verloren gaan. U zult dus moeten kiezen welke relatie uw eigenlijke relatie is. De gegevens van deze relatie worden in ieder ...
    • Een nieuwe gebruiker aanmaken in OVAS

      Om een nieuwe gebruiker aan te maken in de administratie, volgt u deze stappen: Stap 1: Ga naar de gebruikersinstellingen 1. Navigeer naar Beheer → Instellingen → Gebruikers. 2. Klik op Gebruiker toevoegen. Stap 2: Gebruikersgegevens invullen In het ...