Incasseren
Toezegging (Terugkerende Facturatie) Aanmaken in OVAS
Toezegging (Terugkerende Facturatie) Aanmaken in OVAS Een toezegging is de vastlegging van een bedrag en de frequentie waarop facturatie (eventueel via incasso) mag plaatsvinden op basis van een verstrekt mandaat. Dit is handig voor terugkerende ...
Algemene vragen SEPA
Wat is SEPA? SEPA (Single Euro Payments Area) is 1 Europese betaalmarkt waarin iedereen op dezelfde manier betaalt. Er is geen verschil meer tussen binnen- en buitenlandse betalingen in euro’s in Europa. Vanaf 1 augustus 2014 kunt u alleen nog ...
Mandaat (Machtigingsformulier) Aanmaken in OVAS
Mandaat (Machtigingsformulier) Aanmaken in OVAS Een mandaat is een document waarmee u toestemming krijgt om een bedrag automatisch af te schrijven van de rekening van een relatie. Het is verplicht om dit document te bewaren in uw administratie. Op ...
Incasso aanmaken in OVAS Connect
Een incasso in OVAS wordt aangemaakt op basis van de ingevoerde machtigingen en de daaraan gekoppelde toezeggingen. Zorg ervoor dat alle benodigde gegevens correct zijn ingevuld voordat u begint. Stap 1: Instellingen Aanpassen Om een incassobatch aan ...
Welk bestand uit mijn gedownloade incassobatch lees ik in bij de bank?
Als u een incassobatch downloadt van OVAS, krijgt u een zip-bestand met daarin drie bestanden: • een XML-document met een gecodeerde naam waar onder andere de startdatum van de batch in vermeldt wordt. Dit is het bestand dat u bij uw bank inleest. De ...
Waar moet ik aan denken als ik incasseer rond de jaarovergang?
Incasso bij Jaarovergang Bij het incasseren rond de jaarovergang is het belangrijk om rekening te houden met de verschillende boekjaren. Situatie 1: Incasso tot en met 31 december • Als u alleen incasseert tot en met 31 december, is er geen extra ...
Hoe moet ik mijn mandaatkenmerken aanmaken?
In principe mag u dat helemaal zelf uitmaken, zolang al uw mandaatkenmerken maar uniek zijn, en uit cijfers en letters bestaan. Er zijn verscheidene schema’s mogelijk, bijvoorbeeld: • Sommige incassanten beginnen gewoon met een hoog getal en nummeren ...
Ik krijg een foutmelding bij het versturen van een incassobatch.
Foutmelding bij het versturen van incassobatches komen vaak doordat er niet toegestane leestekens zijn gebruikt. Als er foutieve leestekens zijn gebruikt in de Relatie naam, dan kunt u dit eenvoudig zelf aanpassen in de Relatie kaart, door de juiste ...
Kan ik meerdere incasso’s tegelijk aanmaken?
U kan incasso’s in bulk aanmaken voor facturen die al in Connect zijn aangemaakt. Zo hoeft u dit niet meer één voor één handmatig bij de toezeggingen in de relatiekaart te doen. Voorwaarde hiervoor is wel dat er al een mandaat aanwezig is. • Ga naar ...
Kan ik een incasso en/of mandaat wijzigen of verwijderen?
U kunt een incasso alleen wijzigen of verwijderen zolang hij nog niet geïncasseerd is, met andere woorden, zolang u alleen nog maar een toezegging hebt. Zodra u een incassobatch verwerkt, worden alle incasso’s die in de batch meegaan vastgelegd. U ...
Kan een relatie incassomandaten hebben voor verschillende bankrekeningen?
Ja, dat is geen probleem. In het volgende voorbeeld heeft een relatie een doorlopend mandaat afgegeven voor één bankrekening, voor zijn abonnement. Een latere, hogere incasso wil hij liever van een andere rekening laten incasseren, en daarvoor heeft ...
Hoe kan ik een incassomandaat voor een toekomstige datum maken?
Dat is niet mogelijk. Voor een incassomachtiging dient u een handtekening met correcte dagtekening onder een machtigingsformulier te hebben. Deze datum moet u overnemen voor uw mandaat in Connect. Deze datum kan dus nooit in de toekomst liggen. Dit ...