De indeling van zowel grootboeken, kostenplaatsen en herkomsten als van jaarverslagrubrieken in Connect gebeurt in twee niveaus.Er is een hoofdgrootboek – vet gedrukt – waarop zelf niet geboekt wordt, en daaronder een aantal onder-grootboeken. Op de laatste wordt geboekt. Het zelfde geldt voor jaarverslagrubrieken, en als u er gebruik van maakt ook voor kostenplaatsen en herkomsten.
Bijvoorbeeld: u hebt nu drie grootboeken: Salarissen, Loonheffingen en Sociale lasten. Maar dit zijn allemaal hoofdgrootboeken. Wat er zou moeten gebeuren is: u maakt een nieuw hoofdgrootboek aan, bijvoorbeeld met nummer 4099 en titel “Personeelskosten”. Vervolgens gaat u naar Netto salaris, en daar kiest u in het lijstje “Onderdeel van” Personeelskosten:
Vervolgens slaat u dit grootboek op. Dan is Netto salaris een onderdeel van Personeelskosten; en net zo voor de andere drie.
Het eindresultaat zou er ongeveer als volgt uit moeten zien:
Het zelfde principe geldt bij de jaarverslagrubrieken:
Hebt u dat gedaan, dan kunt u bij het grootboek een van de sub-rubrieken voor het jaarverslag invullen; en bij de dagboeken een van de onder-grootboeken.
Een voordeel van deze manier van werken is dat de overzichten in de boekhouding nog overzichtelijker worden. U krijgt namelijk niet alleen te zien wat er op Netto salarissen geboekt wordt, maar automatisch ook op de hele groep Personeelskosten. Bijvoorbeeld zoals in dit screenshot van onze test-administratie (vandaar de vreemde bedragen die zijn gefingeerd, maar het principe is zo wel te zien):
Bovendien kunt u in overzichten als Balans en Resultaten er zowel voor kiezen om alle grootboeken te zien, of om het vakje Details uit te vinken en zo alleen een vogelvlucht-overzicht te hebben:
versus
- Related Articles
- Hoe maak ik een backup van mijn administratie?- Hoe maak ik een backup van mijn administratie? • Ga naar Boekhouding. • Ga naar Overzichten. Hier kunt u per jaar de gegevens downloaden. • Selecteer alle grootboeken en klik op de knop PDF-document. Waarschijnlijk hebt u alleen de gegevens van het ... 
- Hoe maak ik een creditnota aan?- Ga naar Boekhouding. Ga naar Verkoopboek. klik de regel aan aar u een creditfactuur van wilt maken. Vermeld in de Omschrijving dat het om een creditnota gaat. Klik op Opslaan De creditnota is aangemaakt. – U kunt de factuur nu naar de relatie mailen, ... 
- Hoe genereer ik een giftenoverzicht?- Een overzicht van alle giften die uw relaties in een bepaald jaar hebben gedaan kunt u per relatie opvragen via de relatiekaart, of voor alle donateurs (of zelfs alle relaties, donateur of niet) onder Selecties. In beide gevallen gaat daar wel wat ... 
- Hoe verstuur ik een abonnement of nieuwsbrief?- Om te beginnen zult u de nieuwsbrief, of ander abonnementsdocument, moeten maken, en vervolgens koppelen aan de gewenste ontvangers: Hoe voeg ik een abonnement toe? Hoe koppel ik een abonnement aan een relatie? Staat het document klaar, dan kunt u ... 
- Hoe corrigeer ik fouten en verschillen in de boekhouding?- • Ga naar Boekhouding. • Ga naar Memoriaal. • Kies bij Zoeken: Memoriaalboek. • Als er nog geen Boekstuk bestaat, voeg er dan een toe. • Bij het toevoegen: • voor verschillen of fouten in verkoopfacturen: kies als omschrijving Afboeking Debiteur. • ...