Hoe verstuur ik een abonnement of nieuwsbrief?

Hoe verstuur ik een abonnement of nieuwsbrief?

Om te beginnen zult u de nieuwsbrief, of ander abonnementsdocument, moeten maken, en vervolgens koppelen aan de gewenste ontvangers:
Staat het document klaar, dan kunt u het, afhankelijk van de instellingen van het abonnement, per e-mail of per post versturen.

Per e-mail
De volgende stap is om deze per e-mail te versturen naar de relatie:
  • Ga naar Relaties.
  • Ga naar Abonnementen.
  • Selecteer het juiste Abonnement uit de keuzelijst bovenaan het venster.
  • Klik op Document verzenden.
  • Klik op Email versturen.
U ziet nu het volgende scherm:

Bij Abonnement ziet u de omschrijving/naam van het Abonnement staan. Bij Aantal ontvangers het aantal relaties die aan deze nieuwsbrief gekoppeld zijn.
  • Selecteer het gewenste Document uit de keuzelijst.
  • Klik op Versturen. 
De nieuwsbrief (of ander abonnement) is nu per e-mail naar de relaties verstuurd.

Per post
Om een abonnement per post te versturen zijn twee dingen nodig: de nieuwsbrief zelf op papier, en adresetiketten voor op de enveloppen.
Eerst de nieuwsbrief zelf:
  • Ga naar Relaties.
  • Ga naar Abonnementen.
  • Selecteer het juiste Abonnement uit de keuzelijst bovenaan het venster.
  • Klik op Document verzenden.
  • Klik op Afdruk Samenvoegen.
U ziet nu het volgende scherm:
  • Vul een Onderwerp in (dit wordt onder andere gebruikt in de Communicatie-tab op de relatiekaart van uw abonnees, en in de bestandsnaam van het gegenereerde document).
  • Kies het gewenste Document uit de keuzelijst.
  • Pas desgewenst de tekst van het document nog aan.
  • Klik op Afdruk samenvoegen.
Er wordt nu een nieuw venster geopend met daarin een PDF-bestand. Hierin is voor iedere abonnee een versie van de nieuwsbrief, met de dynamische labels vervangen door de gegevens van die relatie. Deze PDF kunt u direct afdrukken, of opslaan om later te verwerken.
Vervolgens de etiketten. Daarvoor zijn twee mogelijkheden: ofwel u laat de etiketten door Connect aanmaken, ofwel u downloadt de gegevens als een Excel-bestand en maakt de etiketten zelf, in een ander programma.
  • Klik op Exporteren.
  1. Door Connect gegenereerde etiketten:
  2. (U kunt in Beheer -> Instellingen -> Exporteren instellen welk formaat etiketten u wilt gebruiken, en of u meer dan alleen het adres op het etiket wilt zien.)
  3. Klik op Etiketten. U krijgt nu een nieuw scherm te zien met adresetiketten van alle abonnees. Deze kunt u vervolgens afdrukken of opslaan.
  4. Export om zelf verder te verwerken:
Klik op Excel. Er wordt een bestand gegenereerd met daarin alle benodigde gegevens voor het zelf aanmaken van adresetiketten, inclusief relatienummer en het aantal gewenste nieuwsbrieven.
Info
Tip: bovenstaande procedure kunt u ook uitvoeren voor e-mailabonnementen. Zo kunt u desgewenst een lijst e-mailabonnees ook een keer, bijvoorbeeld, een kerstkaartje sturen.

    • Related Articles

    • Hoe verstuur ik een e-mail of brief vanuit Connect?

      – Ga naar Relaties. – Ga naar Relatie gegevens. – Selecteer de Relatie naar wie u een e-mail wilt versturen. – Ga in de relatie kaart naar het tabblad Communicatie. – Klik op Actie toevoegen. – Kies voor Email. – U krijgt nu het volgende scherm te ...
    • Hoe koppel ik een abonnement aan een relatie?

      – Ga naar Relaties. – Ga naar Relatie gegevens. – Selecteer de relatie waaraan je de nieuwsbrief wil koppelen. – Open de relatie kaart en ga naar het tabblad Abonnementen. – Klik op Abonnement toevoegen. – Vervolgens krijgt u het volgende scherm te ...
    • Nieuwsbrieven/abonnement opstellen en versturen

      Ga naar Beheer. Kies links Relaties. Kies in bovenbalk Abonnementen. Hier kunt u nieuwsbrieven opstellen aan een relatie en deze uiteindelijk aan een relatie koppelen. Het is raadzaam om bijvoorbeeld het Abonnement ’Nieuwsbrief’ te noemen, en voor de ...
    • Hoe genereer ik een giftenoverzicht?

      Een overzicht van alle giften die uw relaties in een bepaald jaar hebben gedaan kunt u per relatie opvragen via de relatiekaart, of voor alle donateurs (of zelfs alle relaties, donateur of niet) onder Selecties. In beide gevallen gaat daar wel wat ...
    • Hoe voeg ik een sjabloon toe?

      Sjablonen kunnen worden gebruikt in de communicatie die verstuurd wordt vanuit het pakket, bijvoorbeeld voor e-mails en nieuwsbrieven. Door een sjabloon samen te stellen, heeft u al een soort standaard brief of mailing. Met een paar kleine ...