Meerdere regels in één keer boeken

Meerdere regels in één keer boeken

In de Connect–boekhouding wordt gewerkt met boekingen, veelal op de ingelezen mutaties van de bank. In het bankboek komen vaak regels voor die op dezelfde manier geboekt moeten worden, bijvoorbeeld alle giften op een grootboekrekening “giften en donaties”. Om de boekingen telkens regel voor regel te moeten doen vergt veel tijd.

Vanaf nu is het mogelijk om meerdere boekingsregels in één keer te boeken.

Markeer de te boeken regels. Met deze knop:

Vervolgens komt een boekingsscherm in beeld waarin de betreffende regels getoond worden. Hier kan nu een grootboekrekening geselecteerd worden en indien van toepassing ook de kostenplaats en de herkomst. Eventueel kan een relatie aan de mutaties gekoppeld worden, maar pas op, die relatie wordt dan gekoppeld aan alle regels! 

NB:

Door deze boekingswijze uit te voeren, worden alle gemarkeerde regels geboekt, rekening houdend met de btw-codering uit het betreffende grootboek.

Het is niet mogelijk om bijlagen/documenten toe te voegen aan de boekingsregels. Dat kan alleen als de regel afzonderlijk wordt gemuteerd.

Het is niet mogelijk om openstaande posten af te boeken, niet van debiteuren en niet van crediteuren.

In bulk verwerken van de geselecteerde mutatieregels kan alleen voor regels zonder grootboek.

    • Related Articles

    • Inkoopfactuur boeken

      1. Ga naar Boekhouding in het menu. 2. Selecteer het juiste boekjaar. 3. Klik op Inkoopboek en vervolgens op Toevoegen. U krijgt nu een invoerscherm te zien: • Factuurnummer: wordt automatisch ingevuld in volgorde. • Crediteur: Typ minimaal drie ...
    • Kan ik meerdere incasso’s tegelijk aanmaken?

      U kan incasso’s in bulk aanmaken voor facturen die al in Connect zijn aangemaakt. Zo hoeft u dit niet meer één voor één handmatig bij de toezeggingen in de relatiekaart te doen. Voorwaarde hiervoor is wel dat er al een mandaat aanwezig is. • Ga naar ...
    • Kan ik een e-mail of brief aan meerdere ontvangers tegelijk sturen?

      Dat is bijna net zo eenvoudig als een e-mail of brief aan één relatie versturen: Ga naar Relaties / Relatie gegevens. Stel het filter (boven de lijst) zodanig in dat u alleen de relaties in de lijst krijgt aan wie u iets wil versturen. Klik de ...
    • Hoe maak ik een betalingsbestand aan?

      Om uw eigen betalingen naar uw bank te versturen, maakt u een betalingsbestand aan. Stappen om een betalingsbestand aan te maken: 1. Openstaande facturen bekijken • Ga naar Boekhouding. • Kies in het linkermenu Betalingsbestand aanmaken. • U ziet nu ...
    • Instellingen van een Factuursjabloon in OVAS

      Instellingen van een Factuursjabloon in OVAS Met factuursjablonen in OVAS kunt u PDF-sjablonen maken en aanpassen voor verschillende typen facturen, zoals: Facturen Herinneringen Aanmaningen Daarnaast kunt u uw eigen briefpapier toevoegen aan het ...