Ik krijg een foutboodschap bij het openen van mijn bankbestand.

Ik krijg een foutboodschap bij het openen van mijn bankbestand.

Als u bij het ophalen van uw bankbestand een melding krijgt zoals „Er is geen programma aan dit bestand gekoppeld” of „Hoe wilt u dit bestand openen”, dan heeft u waarschijnlijk geprobeerd het bestand rechtstreeks vanuit de browser te openen. Dit werkt niet; u moet het bestand opslaan en dan openen vanuit OVAS. 

Dit doet u als volgt:
•  Sla eerst het bestand op vanuit de website van uw bank.
•  Schakel over naar OVAS.
•  Ga naar Boekhouding.
•  Kies het correcte boekjaar
•  Klik op Bankboek en kies het juiste bankboek.
•  Open het betreffende bankafschrift, of voeg er één toe.
•  Klik onderaan het venster op de knop Importeren bankmutaties.
•  Kies het juiste soort bankbestand – meestal zal dit CAMT053 zijn.


•  Zoek het bestand dat u eerder heeft opgeslagen.
•  Klik tenslotte op de knop Inlezen.