Hoe koppel ik mijn projectwinkel met mijn website?

Hoe koppel ik mijn projectwinkel met mijn website?

Via de Connect API kan uw website toegang krijgen tot de gegevens van de projectwinkel, donaties die via uw website (bijvoorbeeld met iDeal) gedaan worden direct in Connect registreren, en desgewenst zelfs nieuwe projecten of acties/onderdelen laten aanmaken. Dit is een nogal technisch proces, dus als u dit wil doen raden wij aan eerst contact op te nemen met OVAS. Hoe ingewikkeld het precies wordt hangt af van hoe veel opties van de projectwinkel u werkelijk gebruikt, en hoeveel daarvan op uw website verschijnen. Hieronder wordt een niet al te uitgebreid voorbeeld gegeven van hoe het resultaat eruit zou kunnen zien.

Projecten

Stel, u hebt de volgende drie projecten:

Die zou uw website via de API kunnen ophalen, en als volgt aan uw lezer kunnen tonen:

Klikt uw bezoeker op een project, dan krijgt hij de pagina van dat project te zien. Hierop ziet hij dan de onderdelen die bij dat project horen:

Afbeeldingen en teksten, maar ook betaalde bedragen kunnen rechtstreeks, per pagina-bezoek uit de projectwinkel worden gehaald. Als u een projectonderdeel toevoegt – stel, halverwege volgend jaar houdt u een vakantie-actie, en die wilt u nu al beginnen te financieren – dan ziet uw bezoeker dat zodra u het onderdeel actief zet en de bezoeker het project opnieuw bezoekt.

Donatie pagina

Klikt de bezoeker in dit voorbeeld op een projectactie, dan komt hij op een bestel- of donatiepagina terecht: 

De donatie of betaling kan, na afronding, direct in uw boekhouding worden opgenomen. U ziet hem dan ook verschijnen op de tab Betalingen van deze actie:

Bij projecten met een streefbedrag zou ook deze nieuwe donatie dynamisch in de teller meegenomen kunnen worden.

    • Related Articles

    • Hoe is de projectwinkel ingedeeld?

      De projectwinkel is ingedeeld in drie niveaus: locaties, projecten en onderdelen. Niet al deze drie niveaus hoeven gebruikt worden. Ook met een enkele locatie en geen onderdelen (dus in feite alleen projecten) is de projectwinkel al nuttig. Locaties ...
    • Hoe maak ik een backup van mijn administratie?

      Hoe maak ik een backup van mijn administratie? • Ga naar Boekhouding. • Ga naar Overzichten. Hier kunt u per jaar de gegevens downloaden. • Selecteer alle grootboeken en klik op de knop PDF-document. Waarschijnlijk hebt u alleen de gegevens van het ...
    • Hoe verstuur ik een abonnement of nieuwsbrief?

      Om te beginnen zult u de nieuwsbrief, of ander abonnementsdocument, moeten maken, en vervolgens koppelen aan de gewenste ontvangers: Hoe voeg ik een abonnement toe? Hoe koppel ik een abonnement aan een relatie? Staat het document klaar, dan kunt u ...
    • Wat is de Projectwinkel in Connect?

      De Projectwinkel is een manier om uw fondsenwerving in te delen in locaties, projecten en projectonderdelen. Met behulp van deze indeling kunt u inzicht krijgen in de activiteit van de afzonderlijke projecten. Door projecten te koppelen aan een ...
    • Hoe genereer ik een giftenoverzicht?

      Een overzicht van alle giften die uw relaties in een bepaald jaar hebben gedaan kunt u per relatie opvragen via de relatiekaart, of voor alle donateurs (of zelfs alle relaties, donateur of niet) onder Selecties. In beide gevallen gaat daar wel wat ...